Tuesday, August 19th 2025, 5:13am UTC+2
You are not logged in.
Dear visitor, welcome to Youngbiker.de Forum - Community & Infos für 125er, Sportler, Enduros, Supermotos, Tourer, Chopper und Cruiser. If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.
fwmone
Unregistered
Quoted
Original von der-ox-2001
Ab BJ 98 würd ich persl. sagen.
Bis 98 gibts z.T. noch den rotax 123 motor, der ist anfälliger ( hat mehr ps ).
Date of registration: Mar 29th 2002
Bike: genügend....
Location: Alzenau / Fahrerlager Nürburgring
Date of registration: Jun 26th 2002
Bike: 3 Fahrzeuge mit 6 Rädern - alle nicht fahrbereit. Und eins mit 4 Rädern - bedingt fahrbereit.
Location: Hessen
Quoted
Original von fwmone
Quoted
Original von der-ox-2001
Ab BJ 98 würd ich persl. sagen.
Bis 98 gibts z.T. noch den rotax 123 motor, der ist anfälliger ( hat mehr ps ).
122/123 unterscheiden sich quasi gar nicht, sieht man mal von der elektronischen/pneumatischen Auslasssteuerung ab. Man kann den 123 genauso lange fahren, wenn man ihn pfleglich behandelt.
fwmone
Unregistered
Quoted
Original von der-ox-2001
Quoted
Original von fwmone
Quoted
Original von der-ox-2001
Ab BJ 98 würd ich persl. sagen.
Bis 98 gibts z.T. noch den rotax 123 motor, der ist anfälliger ( hat mehr ps ).
122/123 unterscheiden sich quasi gar nicht, sieht man mal von der elektronischen/pneumatischen Auslasssteuerung ab. Man kann den 123 genauso lange fahren, wenn man ihn pfleglich behandelt.
Warum hat der 123er dann mehr Leistung ? Wohl nicht nur wegen dem Leistungs/Gewicht verhältnis,oder ?
Date of registration: Mar 27th 2004
Bike: Aprilia RS 98 Rossi - Steht zum Verkauf
Location: 71***