Tuesday, September 16th 2025, 8:59am UTC+2
You are not logged in.
Dear visitor, welcome to Youngbiker.de Forum - Community & Infos für 125er, Sportler, Enduros, Supermotos, Tourer, Chopper und Cruiser. If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.
Date of registration: Nov 7th 2003
Bike: Suzuki GS 500 E; Auto: E46 318td
Location: Mannheim
*Hopfen- & Malz-Verlierer*
Date of registration: Nov 7th 2003
Bike: Suzuki GS 500 E; Auto: E46 318td
Location: Mannheim
Date of registration: Dec 10th 2001
Bike: Triumph Tiger 800XCSE, Honda Varadero 125, MZ RT 125, Suzuki RV 50
Location: Wien
Quoted
Original von cptnkuno
Das Castrol hat laut meiner Triumph Werkstätte sehr gute Notlaufeigenschaften. Das kann dir im Notfall (z.B. Sturz und Lichtmaschinendeckel kaputt, kompletter Ölverlust) unter Umständen den Motor retten. Im Normalbetrieb glaube ich nicht, daß du gewaltige Unterschiede merkst.
Date of registration: Dec 10th 2001
Bike: Triumph Tiger 800XCSE, Honda Varadero 125, MZ RT 125, Suzuki RV 50
Location: Wien
Quoted
Original von cool
Quoted
Original von cptnkuno
Das Castrol hat laut meiner Triumph Werkstätte sehr gute Notlaufeigenschaften. Das kann dir im Notfall (z.B. Sturz und Lichtmaschinendeckel kaputt, kompletter Ölverlust) unter Umständen den Motor retten. Im Normalbetrieb glaube ich nicht, daß du gewaltige Unterschiede merkst.
wer ohne vollen öldruck seinen motor nochmal anschmeisst, bzw. nicht gleich ausmacht, ist selber schuld. ohne öl gehts halt net.
This post has been edited 1 times, last edit by "cptnkuno" (Jan 6th 2005, 10:15pm)