Friday, May 9th 2025, 12:31pm UTC+2
You are not logged in.
Dear visitor, welcome to Youngbiker.de Forum - Community & Infos für 125er, Sportler, Enduros, Supermotos, Tourer, Chopper und Cruiser. If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.
Date of registration: Oct 1st 2002
Bike: Yamaha DT 125R (Bj.96) Suzuki SV 650S (Bj.04)
Location: Rheinland-Pfalz
*Hopfen- & Malz-Verlierer*
Date of registration: Apr 10th 2003
Bike: Suzuki RGV VJ22B
Location: Prüm in der Eifel (RLP)
Quoted
"Spüührrrst du die sohne?"
Date of registration: Apr 10th 2003
Bike: Suzuki RGV VJ22B
Location: Prüm in der Eifel (RLP)
Quoted
"Spüührrrst du die sohne?"
Quoted
Original von Kingmueller
Joa.. praktisch reichen 2 Übungsstunden.
Wenn ihr danach direkt in die Sonderfahrten geht und die Prüdung besteht sollte euch aber klar sein, dass euch viel wichtige Übungszeit fehlt.
Ich bin ohnehin Befürworter einer kompletten Umstrukturierung (Gerade des Motorradscheins) wo dann deutlich mehr Stunden sowie ein Fahrsicherheitstraining zum Pflichtprogramm gehören.
Alles andere ist kein Fahren lernen sondern nur 'durch die Prüfung kommen' und danach selbst austesten. Und das ist gefährlich.
Date of registration: Jan 5th 2006
Bike: Honda CBR 600FS [v] Auto: Honda Civic 1.5i EG8
Location: Bonn
Date of registration: Jan 5th 2006
Bike: Honda CBR 600FS [v] Auto: Honda Civic 1.5i EG8
Location: Bonn