Samstag, 3. Mai 2025, 14:46 UTC+2

Du bist nicht angemeldet.


Registrierungsdatum: 10. Juni 2007

Beiträge: 3

1

Sonntag, 10. Juni 2007, 15:19

Husqvarna SM125s restrictors.

Hallo!

(my deutch is very bad, so i will write in english)

At first I would like to introduce my self. My name is Andreas, and I am new on this forum. I live in Sweden, and I have resently bought a Husqvarna SM125s in Hamburg. I really like this forum, but I cant understand so much of what you all are writing here because of my bad deutch.

I have tried to look for an answer for my question, but I havent found any. Here is my "problem":
When I bought my Husqy it had about 15ps (I think) and a tospeed around 120+. The restrictor in the exhaust system was already gone. But now I want my bike to be even more faster. I dont want to buy any new tuning parts, I just want to take away all the restrictors (make it "offen"). So my question is: Were can I find the rest of the restrictors? Can the bike get damaged (for example the cylinder) if I choose to drive with the bike "offen"?


I tried to make the question in deutsch, maybie it can help someone to understand what I mean (sorry for my bad deutsch):

Ich wurde meine husqvarna sm125s offen machen. Wo können sie die "Begrenzer" finden? (das "Begrenser" im auspuff ist bereits weg)


I hope you all understand what I mean. Please Answer in english, but if you don't speak english you can write in deutsch and I will try to understand :)

Thank you all! /Andreas
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 10. Juni 2007

Beiträge: 20

Bike: Aprilia RS 125 `06

Wohnort: Hessen/Fulda

2

Sonntag, 10. Juni 2007, 16:01

ich habs ma mit googlel übersetzt:


Husqvarna SM125s Begrenzer. Hallo! (mein deutch ist sehr schlecht, also schreibe ich auf englisch), anfangs möchte ich mein Selbst vorstellen. Mein Name ist Andreas und ich bin auf diesem Forum neu. Ich wohne in Schweden und ich habe resently ein Husqvarna SM125s in Hamburg gekauft. Ich mag wirklich dieses Forum, aber ich kippe verstehe soviel von, was alle du hier wegen meines schlechten deutch schreibst. Ich habe versucht, nach einer Antwort für meine Frage zu suchen, aber havent I fand irgendwelche. Ist hier mein „Problem“: Als ich mein Husqy kaufte, hatte es über 15ps (mich denkt) und a tospeed um 120+. Der Begrenzer in der Abgasanlage wurde bereits gegangen. Aber jetzt wünsche ich mein Fahrrad sogar schneller sein. Ich möchte keine neuen abstimmenden Teile kaufen, ich möchte gerade alle Begrenzer wegnehmen (es bilden „offen“). So ist meine Frage: Kann war ich finde den Rest von den Begrenzern? Kann das Fahrrad beschädigt erhalten (z.B. der Zylinder) wenn ich beschließe, mit dem Fahrrad zu fahren „offen“? Ich versuchte, die Frage in Deutsch, maybie zu bilden, das es jemand helfen kann, zu verstehen, was ich bedeute (traurig für mein schlechtes Deutsch): Ich wurde meine husqvarna sm125s offen machen. Wo können sie Würfel „Begrenzer“ finden? (das „Begrenser“ im auspuff ist bereits weg) I Hoffnung alle verstehst du, was ich bedeute. Bitte Antwort in englischem, aber, wenn du nicht Englisch sprichst, das du in Deutsch schreiben kannst und in mir versucht zu verstehen:) Alle danke! /Andreas
wer rechtschreibfehler findet darf sie behalten oder bezahlen! ;)
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 10. Juni 2007

Beiträge: 3

3

Sonntag, 10. Juni 2007, 16:21

Thank you Steve :)
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 27. Februar 2005

Beiträge: 587

Bike: Husky SM 125, Husky WR 360, Kreidler Florett RMC

Wohnort: Auerbach i.d. Opf.

4

Sonntag, 10. Juni 2007, 17:13

Servus :D

My english isn't so good but i try to explain you...

There are three restrictors. You find the three restrictors in the exhaust pipe.
The Husqvarna SM 125 hasn't got any other restrictors like speed limit for number of revolutions. There are only the three restrictors in the pipe.

The first two restrictors are sitting in front of the exhaust pipe (also direkt am Eingang des Auspuffes bzw. Krümmers :D). There are a little disk and a funnel (Trichter). When your bike already has 15 HP, there are only the funnel in front of the exhaust pipe.

The second restrictor is sitting in the middle of the pipe. You have to cut your exhaust pipe on the first weld seam. Then you will found a big disk, which is the "main restrictor". It decreases the diameter of the exhaust pipe approximately to half.
You have to take this disk out of the pipe.

If you are ready with the exhaust pipe, you have to change the main jet of the carburetor. Usually, at the moment there is a main jet 110 - 115 in the carburetor, but if you want to drive "offen", you need a main jet 130 - 140.
The changing of the main jet is very important.
If you don't change the main jet, maybe the cylinder will take damage.

Maybe it is necessary, to take the needle in the carburetor one position higher. You have to put the "clip", which holds the needle, one position lower.

At last, you have to "pump up" your oil pump.
There is an adjusting screw. You have to unscrew the counternut and then adjust the screw, that it looks, how on this picture:

[IMG]http://www.bilder-speicher.de/image_org.php?id=07061017772823[/IMG]


I hope, this explanation will help you. Sorry for my fucking englisch
(lol und ich hatte ne 2 in der Realschulabschlussprüfung in Englisch :D)

Gruß,
Peter

Danke an das Wörterbuch leo.dict.org, ohne das hätt ichs wohl nicht geschafft :D
HUSQVARNA 4EVER!!! :daumen:

Dieser Beitrag wurde bereits 6 mal editiert, zuletzt von »Master_of_Rolex« (10. Juni 2007, 22:23)

  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 14. Januar 2004

Beiträge: 3 039

Bike: KTM 990 SuperDuke 2010, KTM 450 EXC Racing 07 (sold) , Kawasaki GPX 600 R, Zündapp GTS 50

Wohnort: Bayern (Amberg)

5

Sonntag, 10. Juni 2007, 17:46

hmmmm your english isnt that fucking bad ;)
i think he´ll understand how to make his husky "offen" ^^

aber die googledeutschübersetzung is ja mal unter aller kanone hahaha

Zitat

Original von Kus-style
ihr fotographiert hier eure scheisse, aber ich bin der perverse wenn ich ein bild von meinem yarak zeig Augen rollen.
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 27. Februar 2005

Beiträge: 587

Bike: Husky SM 125, Husky WR 360, Kreidler Florett RMC

Wohnort: Auerbach i.d. Opf.

6

Sonntag, 10. Juni 2007, 18:55

Zitat

Original von RoadRunner
hmmmm your english isnt that fucking bad ;)
i think he´ll understand how to make his husky "offen" ^^

aber die googledeutschübersetzung is ja mal unter aller kanone hahaha


Das Übersetzungstool bei google ist auch mehr so larifari-Ding :D

Also da arbeite ich lieber mit dem dict.leo, das ist von einer Universität, glaub ich und da wird schon nix falsch sein.

Google übersetzt es halt manchmal "wortwörtlich" und dann ist es falsch.
HUSQVARNA 4EVER!!! :daumen:
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 14. Januar 2004

Beiträge: 3 039

Bike: KTM 990 SuperDuke 2010, KTM 450 EXC Racing 07 (sold) , Kawasaki GPX 600 R, Zündapp GTS 50

Wohnort: Bayern (Amberg)

7

Sonntag, 10. Juni 2007, 19:15

leo dict is ne coole sache kann ich nur empfehlen

Zitat

Original von Kus-style
ihr fotographiert hier eure scheisse, aber ich bin der perverse wenn ich ein bild von meinem yarak zeig Augen rollen.
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 10. Juni 2007

Beiträge: 3

8

Sonntag, 10. Juni 2007, 19:57

Thanks for your answer! :) Your Englsih isn't bad ;)
  • Zum Seitenanfang

Registrierungsdatum: 27. Februar 2005

Beiträge: 587

Bike: Husky SM 125, Husky WR 360, Kreidler Florett RMC

Wohnort: Auerbach i.d. Opf.

9

Sonntag, 10. Juni 2007, 22:27

Thanks :D

Do you understand my explanation?

If you have any other questions about the de-throttling of your Husky SM, please ask me.
I will help you ;)

EDIT:
The easiest way to get the full power of your husqvarna is buying a new exhaust pipe like an exhaust system of the manufacturers "HGS" or "DOMA"



If you drive with this exhaust system, you will get more power than the original exhaust pipe because it's Tuning :D

By the way, the sound of your Husqvarna will become more better and louder ;)
HUSQVARNA 4EVER!!! :daumen:

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Master_of_Rolex« (10. Juni 2007, 22:34)

  • Zum Seitenanfang

Thema bewerten